Mel Bruks – politička korektnost je smrt komedije

Poslednjih godina sve je teže napraviti dobru komediju ili čak našaliti se javno, a da to nekom ne zasmeta.

Nošene na krilima političke korektnosti mnoge organizacije kao da jedva čekaju da se pojavi neka izjava koja se ovih dana može shvatiti dvosmisleno, pa da je propuste kroz mikroskop potencijalnih uvreda koje bi time mogle biti nanete ovoj ili onoj društvenoj, rasnoj, etničkoj ili bilo kojoj nazovi manjinskoj grupi.

Nakon uočavanja eventualne sporne zamerke ona se tada uveličava do te mere da su, naspram nje, uragani Irma i Harvi obični povetarci.

Ne možemo a da ne gledamo na političku korektonst ovih godina kao unosan biznis i, sa druge strane, omču koja sve više steže vrat slobode izražavanja.

Nekako je najviše ovim pogođen, u filmskoj industriji, žanr komedije.

Profesionalni tragači potencijalnih uvreda u svakoj izgovorenoj rečenici, postaju sve osiljeniji, a publika, godinama učena da razmišlja tuđom, a ne svojom glavom, gubi dodir sa stvarnošću.

Legendarni komičari, poput Mela Bruksa, već godinama iznose zamerke kako je savremena publika suviše osetljiva, da ne kažemo razmažena i da polako gobi smisao onoga šta je komedija u stvari.

Samo nekoliko nedelja nakon što je Džon Kliz izneo zamerku kako je američka publika isuviše politički korektna za njegov ukus, Mel Bruks se nadovezuje izjavom da upravo zbog te političke korektnosti on danas nikako ne bi mogao da snimi film poput kultne komedije “Blazing Saddles”.

“Možda bih mogao ‘Young Frankenstein’, ali nikako ‘Blazing Saddles’ jer danas smo postali zatupljeno politički korektni, što je smrt za komediju. U redu je da se ne vređaju osećanja raznih plemena i grupa, međutim nije dobro za komediju. Komedija mora da hoda tom tankom linijom, prihvata rizike. Komedija je onaj razvratni mali vilenjak koji šapuće u kraljevo uvo, uvek iznoseći istinu o ljudskom ponašanju”, rekao je razočarani Bruks.

Ostavite komentar

%d bloggers like this: