Dodelom nagrada zatvorena Balkananima

Izvor: B92

Sinoć su u punoj sali Doma kulture Studentski grad, proglašene i uručene nagrade 12. Evropskog festivala animiranog filma “Balkananima”, nakon svirke benda Rubber Soul i predstavljanja rezultata radionice “Stop trik animacije” Miloša Tomića.

Žiri glavnog takmičarskog programa u sastavu Dušan Kastelic (Slovenija) i Boban Savić Geto (Srbija) doneo je odluke o nagradama u okviru glavnog takmičarskog programa “Balkananime”.

Grand Prix festivala dodeljen je Alanu Holiju iz Irske za film “Koda” (Coda). U obrazloženju žirija navodi se da je film “u svakom pogledu prefinjen, poetski nadahnut autorski izraz koji večitu temu umiranja i žudnje za životom tretira na svež i originalan način”.

Nagrada za najbolji film jugo-istočne Evrope dodeljena je Danielu Šuljiću iz Hrvatske za film “Stakleni čovjek” (Transparency) za “bolno aktuelnu temu i šarmantan kontrast između moderne teme i arhaičkog crtačkog rukopisa…”.

Foto: balkanima.org

Foto: balkanima.org/Stakleni čovjek

Žiri je dodelio specijalne nagrade u okviru glavnog takmičarskog programa sledećim autorima: za upečatljiv autorski izraz, Zlatku Boureku i Pavu Štalteru iz Hrvatske za film “Bečka krv” (Wiener Blut) koji “uznemirujućim vizijama oživljenim raskošnim grafizmom film Bečka krv ilustruje najmračnije stranice ljudske istorije …”.

Foto: balkanima.org

Foto: balkanima.org/Bečka krv

Za inovativan pristup animaciji, Alis Gimaraeš i Moniki Santos za film “Amelija i Duarte” (Amelia & Duarte) u koprodukciji Portugalije i Nemačke sa obrazloženjem da je u pitanju “očaravajuća priča s neobičnom temom iskazanom na neobičan i inovativan način…”.

Foto: balkanima.org

Foto: balkanima.org/Amelija i Duarte

Za najsimpatičniji film, Karolini Nugues-Buršat iz Belgije za film “Dugi odmor” (De longues vacances/Long Holiday), odnosno za “poetičnu i toplu ljudsku priču superiorno vođenu u svim izražajnim sredstvima filma…

Foto: balkanima.org

Foto: balkanima.org/Dugi odmor

Za kreativnu izuzetnost, Tomašu Sivinskom za film “Plava soba” (Niebieski pokoj/Blue Room) u koprodukciji Francuske i Poljske, jer “autor zaviruje u najskrivenije hodnike ljudske egzistencije filmom koji krase originalna vizuelna rešenja i snažna slikarska faktura”. Za eksperimentalnu animaciju, Mitji Mančeku iz Slovenije za film “Kompozicija” (Composition), jer je u pitanju “eksperiment koji je dokazao da se prastara tehnika grebanja direktno na film može primjeniti na svež i duhoviti način”.

Foto: balkanima.org

Foto: balkanima.org/Plava soba

Za tehničku perfekciju, Vojčeku Sobčiku iz Poljske za film “Leto 2014” (Lato 2014/Summer 2014) za “monumentalan film koji pleni kompleksnim, inovativnim vizuelnim rešenjima i zanatskom perfekcijom”.

Žiri studentskog programa je zasedao u sastavu: Koke Riobo Kortes (Španija), Marica Kicušić (Srbija) i Miroslav Jelić (Srbija).

Nagrada za najbolji studentski film dodeljena je filmu “Edmond” (Nina Ganc, Velika Britanija) uz sledeće obrazloženje žirija “Izuzetan tehnički i estetski kvalitet filma prožeti atmosferom melanholije, patologijom glavnog lika, tragičnim sunovratom osnovne ljudske potrebe – za voljenošću i ljubavi.

Foto: balkanima.org

Foto: balkanima.org/Edmond

Nagrada za najbolju školu, dodeljena je Bezalel akademiji umetnosti i dizajna iz Izraela. U obrazloženju se navodi “Ne vodeći se isključivo kvalitetom filmova, mada svi filmovi poseduju potreban kvalitet, žiri je doneo odluku za najbolju školu koja neguje individualan pristup studenata prema animiranom filmu i podržava raznolikost tema i načina izražavanja”. Nagrada SAE Instituta Beograd dodeljena je srpskom filmu “Epitaf” Miloša Živkova za “spoj starih i novih tehnika animacije dočarava duhoviti antagonizam života i smrti.

Foto: balkanima.org

Foto: balkanima.org/Epitaf

Specijalne nagrade (Diplome) dodeljene su sledećim filmovima: “Ruben odlazi/Ruben Leaves” (Frederik Sigel, Švajcarska) za “jedinstveno iskorišćena moderna tehnika svedenog stila, u ličnoj, dinamičnoj priči, satkanoj od vešto kadriranih i kolorisanih scena i odlično uigranog audio-vizuelnog narativa”. “Cunami/Tsunami” (Sofi Kampmark, Danska) za “suptilni ritam filma i meditativna atmosfera nas uvode u bolne delove ljudskih pitanja suočavanja sa prošlošću”. “Život je težak/Life is rugged” (Simon Šnelman, Nemačka) koji “poput karikature, minimalizam slike dodatno ističe vrcavu duhovitu stranu naše svakodnevnice”.

Foto: balkanima.org

Foto: balkanima.org/Ruben odlazi

b92.net

%d bloggers like this: